עורך דין תאונות דרכים

במקרה של פגיעה עקב תאונת דרכים חשוב לפנות מיד ובסמוך לאחר התאונה לקבלת ייצוג משפטי הולם, מידי עורכי דין לתאונות דרכים. בשורות הבאות נבחן את ההתנהלות הנכונה, מיד אחר קרות התאונה.

מה צריך לעשות אחרי תאונת דרכים

הייתם מעורבים בתאונת דרכים? אז חשוב שתדעו מה צריך לעשות אחרי תאונת דרכים. אלו הן הפעולות הבסיסיות שיש לעשות:

  • מיד לאחר התאונה, במידה והדבר אפשרי תחנו את הרכב לצד הדרך באופן שלא יפריע להגעת שרותי ההצלה ולזרימת התנועה.
  • הפעילו פנסי מצוקה, צאו מהרכב, הניחו משולש אזהרה במרחק של כעשרים מטר ולבשו אפוד זיהוי זוהר. אם מצבכם מאפשר בדקו את מצבם של שאר המעורבים בתאונה.
  • אם ישנם נפגעים בתאונה יש להזעיק את צוותי מד"א לקבלת טיפול רפואי ופינוי הנפגעים לבית החולים. גם אם נדמה לכם כי מדובר בפגיעה קלה ההמלצה היא בכל זאת להתפנות לבית החולים באמצעות אמבולנס או באופן עצמאי.
  • בכל תאונה עם פגיעות גוף יש גם להזעיק את המשטרה על מנת שתתעד את האירוע. בהמשך יש לפנות למשטרה לקבלת דוח אירוע שהוא חיוני לתביעה.
  • יש לרשום ולצלם את הפרטים המלאים של הנהגים המעורבים בתאונה לרבות שם, תעודת זהות, כתובת, טלפון נייד, מספר רישוי, סוג הרכב, חברת הביטוח שביטחה את רכבו בביטוח מקיף או צד’ ג’ , ומס’ הפוליסה.
  • יש לאסוף פרטים של עדים לתאונה ולקחת מהם פרטים אישיים כולל שם ומשפחה, תעודת זהות או רישיון נהיגה וכן טלפון נייד בכדי שיוכלו להעיד לטובתכם, ככל ותדרשו לכך.
  • יש לתעד את זירת התאונה באמצעות תמונות וסרטוני וידאו. מומלץ לצלם את מקום התאונה, מנח כלי הרכב (מבלי להזיז אותם), מיקום השברים, צילום מוקדי הנזק, לרבות נקודות הפגיעה השונות והדרך בה התרחשה התאונה.
  • כמו כן, חשוב לדווח לחברת הביטוח אודות התאונה.
  • גם מי שלא התפנה לבית החולים חשוב לפנות בהקדם לגורם הרפואי הרלוונטי ולדווח על התאונה במסגרת הטיפולים הרפואיים ולאסוף את כל האסמכתאות בגין ההוצאות הרפואיות והטיפולים  
  • לאנשים רבים לא ברור מה עושים לאחר תאונת דרכים קלה. התשובה לכך דומה למקרה בו מדובר על פגיעה יותר רצינית, כלומר – פנייה לגורם רופאי ומעקב רפואי. הסיבה לכך היא שיכול לקרות מצב שבהמשך יצוצו בעיות רפואיות שקשורות לתאונה, לכן חשוב להיבדק על ידי גורם מוסמך ולבצע מעקב אחר המצב הבריאותי שלכם וזאת על מנת להוכיח את הקשר בין הפגיעה לתאונת הדרכים.
  • יש לפנות לעורך דין כמה שיותר בסמיכות לאירוע, אשר ידע לכוון אתכם להשלמת מידע חסר, וכן ישכיל לתרגם את המידע שהבאתם לכדי תביעה שתזכה אתכם בפיצוי הגבוה ביותר לו אתם זכאים.
  • יש לשמור כל מסמך הקשור לתאונה, הכולל ממצאים רפואיים ותוצאות בדיקות, קבלות על הוצאות בגין טיפול רפואי, קבלות בגין הוצאות נסיעה לנפגע ו/או לקרוביו או למטפלים בו, מסמכים אודות ימי מחלה וחופשה, קבלות ומסמכים על כל הוצאה כספית אחרת (מטפלת, עזרה בניקיון הדירה וכדומה) וכל מסמך נוסף אותו עורך דין יבקש מכם.
  • חשוב להתמיד ולהגיע לביקורים ובדיקות רפואיות, עם מעקב אחר מצבכם תיעוד רפואי במקרה של החמרה במצבכם. כמו כן, חשוב לדווח לגורם רפואי על כאבים, מיחושים וחוסר נוחות הצצים בכל שלב לאחר התאונה.
  • בלא מעט מקרים חברות הביטוח שולחות חוקרים מטעמן על מנת לנסות ולדלות פרטים בנוגע למצבכם ולפרטי התאונה. מומלץ להימנע מכל מגע איתם, , ויש להיזהר מפני מסירת פרטים כלשהם לאנשים זרים, בנוגע לתאונה או לאירוע אשר בעקבותיו אתם תובעים פיצויים, למצבך הרפואי והנפשי, התעסוקתי, המשפחתי וכד', היות ויתכן שאנשים אלו הינם חוקרים מטעם חברת הביטוח..
  • שימו לב לכל פרסום שלכם ברשתות החברתיות. ההמלצה היא לא לעשות שימוש רב מדי ברשתות החברתיות ולשים לב לכל תמונה, פוסט או שיתוף שלכם מאחר שחברות הביטוח ינסו תמיד להסיק מידע אשר יפגע במבוטחים וימנע מהם לקבל את מלוא הפיצויים והתגמולים אשר מגיעים להם.
עורך דין לאחר תאונת דרכים

חשיבותה של פנייה מוקדמת לעורך דין

כאמור, לאחר פגיעה בעקבות תאונת דרכים חשוב לפנות לעורך דין כמה שיותר מוקדם. וככול שמדובר בפגיעות יותר חמורות החשיבות של פנייה מוקדמת קריטית יותר. עורך דין יוכל להעניק טיפול משפטי מתוך מקום של ידע נרחב וניסיון פרקטי רב, הדבר יאפשר לנהל נכון את התביעה, לבחור אסטרטגיה נכונה לבניית התיק ולהימנע מביצוע טעויות..

אם מדובר בפגיעות גוף חמורות הכרוכות באשפוז ממושך, עורך דין תאונת דרכים יוכל  לדרוש מחברת הביטוח להעביר לנפגע תשלומים לכיסוי הוצאות טיפוליות בסמוך לתחילת ההליך הטיפולי.

ראשי הנזק של פיצויי פגיעות גוף בתאונת דרכים

ליווי של עורכי דין לתאונות דרכים חשוב מאוד למיצוי הדין ולמיקסום הפיצויים שהנפגע יקבל. עורך הדין יבחן ויבנה את ראשי הנזק השונים שיכולים להיות כלולים בפיצוי.

ראשי הנזק העיקריים הם: הפסדי השתכרות בעבר (מהתאונה עד פסק הדין), אבדן כושר השתכרות, הוצאות רפואיות בעבר, הוצאות רפואיות עתידיות, כאב וסבל, הוצאות נוספות דוגמת ניידות ודיור.

 

משרד עורכי דין מומלץ לתאונות דרכים

הייתם מעורבים בתאונת דרכים ונפגעתם? מחפשים עורך דין תאונות או עורכת דין תאונות דרכים שייצגו אתכם בתביעה? רוצים לקבל המלצה על עורך דין תאונת דרכים? אם כן, כדאי לכם ליצור קשר בהקדם עם חברת עו"ד חיים פרנק, בעלת צוות עורכי דין מיומן  בהגשת תביעות וטיפול בזכויות נפגעי תאונות דרכים

במשרדנו מייצגים מקרים של פגיעה בעקבות תאונת דרכים בכל רמת מורכבות ומכל סוג, בין אם מדובר בנהג הרכב, נוסעים, הולכי רגל, רוכבי קורקינט או אופניים, נוסעים בתחבורה ציבורית וכדומה. כל לקוח של משרדנו זוכה לליווי מקצועי צמוד מרגע הפנייה הראשונית לאחר התאונה ועד לקבלת פיצוי מקסימלי.

לשירותי עורך דין תאונות דרכים מיומן ומומלץ, לקביעת פגישה ולקבלת ייעוץ ומידע מקצועי בנושא, צרו קשר עם פירמת עו"ד חיים פרנק בטלפון 08-9108888.

צור קשר